Mr. Dakgalbi Kluang Mall

Dengan Mr Dakgalbi, aku macam ni tau, makan sekali rasa tak puas. Bila dah repeat, ok no more next time haha. Sebab aku makan sebelum PKP, lama gap tak boleh dine-in jadi bila pergi Kluang Mall asyik terbau-bau je. Jadi bila dah boleh dine-in aku ajak la husband makan. Business lepas PKP ni banyak perubahan terutamanya dari segi kepelbagaian menu. Dah tak banyak macam sebelum ni aku baca review blog dan Youtube. Sistem order guna QR code, gambar pula kecil. Nasib baik dah pernah makan jadi boleh expect apa yang akan dapat. 

Mr. Dakgalbi Kluang Mall 


Walaupun dak dan galbi diterjemahkan sebagai "ayam" dan "tulang rusuk," istilah dak-galbi sebenarnya tidak merujuk kepada tulang rusuk ayam. Dak-galbi (ayam goreng pedas) adalah hidangan Korea yang popular yang dibuat dengan bahan-bahan seperti ubi manis, kubis, daun basil, bawang hijau, kek beras, dan ayam yang dipotong dadu yang telah direndam dalam sos cili.

Mr Dakgalbi halal?

Mr Dakgalbi telah mendapat sijil halal JAKIM.

Review Menu Mr. Dakgalbi

Apa yang Mr. Dakgalbi offer adalah experience makanan segar dimasak depan mata. Lepas tu makan panas-panas. Mostly staff yang akan masakkan. Masa ni aku pakai contact lens, aku dah risau sebab teringat kes lens cair masa masak haha. Betul ke weh? Jadi aku jauh-jauh sikit la dari kuali dia tu. Aku pilih set ayam dan sotong sekali sebab favourite aku webfoot octopus tu. Kalau pergi Sushi King pun aku selalu cari sotong. Dia hidang sekali dengan kubis, kentang, tauge, spring onion dan sedikit tteokbokki. Yang ni sedap, kenyal dan lembut. Kali ni aku pilih ramen dan nasi untuk dijadikan nasi goreng. 
Baca juga:

mr dakgalbi


Untuk geng yang suka makan ramen samyang macam aku, level pedas masakan di sini sangatlah rendah. Aku tak sure la sebab dia nak adjust palate orang Malaysia lagi-lagi orang Cina yang tak makan pedas. Actually dia boleh buat level level pedas tapi entah ah. So bila makan tu muak sikit sebab pes gochujang yang dia pakai agak manis. Ayam perap lembut dan masih moist bila makan. Tak silap aku bahagian thigh ni. Nak je bawa cili padi bila makan dekat sini. Penyelamat yang ada hanyalah banchan macam kimchi dan radish yang lebih ke arah masin dan masam. 

mr dakgalbi

Dalam set ni ada cheese untuk experience golek-golek ayam dengan cheese tarik. Not bad sedap juga. Tapi lebih sedap kalau ayam goreng. Pilihan air tak banyak. Fresh orange tu kordial je jangan tertipu pula. Better minum air gas. Overall good experience especially kalau bawa anak-anak. Big portion untuk harga yang agak mahal juga. Tak silap set ni almost RM100 tambah nasi goreng satu. Makan untuk 3-4 orang. 

Menu dan Harga Mr. Dakgalbi



Catat Ulasan

14 Ulasan

  1. Kena makan panas2 baru boleh tarik cheee tu kan .. Muak tak makan ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahah kena makan panas-panas, muak sikit sebab tak pedas huhu

      Padam
  2. Kalau peminat makanan Korea mesti suka ni. Saya dah try utk suka makanan Korea, tapi nampaknya tekak saya lebih kepada makanan Jepun hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam Sushi King ye. Dulu minat juga sekarang jarang pergi..

      Padam
  3. Uncle pun ada masalah menu kat hp ni... Halus! heheh

    BalasPadam
  4. eh sama! Saya repeat dua kali juga. Dan bagi saya , saya pun taknak makan lagi sekali dah. sebab dia biasa biasa sebenarnya. Hehe

    BalasPadam
  5. saya x berapa gemar makanan korea sbb pedas. tp ada juga beberapa menu yg sy boleh telan. tp anak2 sy ni mmg suka makanan korea.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye betul ada yang pedas. Budak-budak memang adventurous sikit bab makan ni

      Padam
  6. tu la suka pedas dari masam..tak kick orang kata

    BalasPadam
  7. wah..menariks. x pernah lagi try makan yg leh balu2 ngan cheese ni.. menariks je tgk..
    salam kenal dear! done follow

    BalasPadam

Close Menu